30 opcji rządzenia


Podatki to nasza sprawa 30 dotycząca płatności uzupełniających Decyzja 30 jest formą ulgi podatkowej dostępnej dla kwalifikujących się pracowników zagranicznych. Orzeczenie pozwala pracownikom zagranicznym na otrzymywanie 30 pensji jako zasiłek nieopodatkowany. Sąd Apelacyjny Den Bosch orzekł niedawno, że orzeczenie w sprawie 30 stosuje się również do płatności uzupełniających otrzymywanych przez pracownika po opuszczeniu Holandii lub po rozwiązaniu umowy o pracę w Holandii. Omawiany przypadek dotyczył amerykańskiego pracownika, który pracował w Holandii, ale wrócił do Stanów Zjednoczonych. Jego holenderski pracodawca przyznał opcje na akcje zgodnie z warunkami, które nie zostały jeszcze spełnione w chwili opuszczenia przez pracownika Holandii i powróciły do ​​Stanów Zjednoczonych. Po opuszczeniu Holandii opcje na akcje stały się bezwarunkowe i zostały wykonane przez pracownika, w wyniku czego pracownik osiągnął zysk. Holenderskie dochody przyjęły stanowisko, że zysk był opodatkowany w Niderlandach i że nie można było zastosować 30 decyzji, ponieważ pracownik nie miał bezwarunkowego prawa do opcji w momencie opuszczenia Niderlandów. Jednakże Sąd Apelacyjny orzekł, że orzeczenie w sprawie 30 można zastosować do wszystkich płatności uzupełniających. Decydujące jest to, czy wiąże się to z wypłatą wynagrodzenia za okres, w którym pracownik skorzystał z 30 orzeczenia. Według Sądu Apelacyjnego kwestia, czy pracownik po otrzymaniu dodatkowej opłaty nadal mieszka lub pracuje w Niderlandach, nie ma znaczenia. Nieistotne jest również to, czy prawo do opcji na akcje obowiązywało bezwarunkowo w momencie, gdy pracownik opuścił Holandię. Wiceminister finansów odwołał się od tej decyzji do Sądu Najwyższego. Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak działa Sąd Najwyższy w tej sprawie. kopia 2018 Meijburg amp Co, Tax Lawyers, jest stowarzyszeniem spółek z ograniczoną odpowiedzialnością zgodnie z prawem holenderskim, zarejestrowanym pod numerem rejestrowym Izby Handlowej nr 53753348 i członkiem szwajcarskiej spółki KPMG International Cooperative (KPMG International). Wszystkie prawa zastrzeżone. Zachętę dla osób z zewnątrz w Holandii - rozporządzenie 30 Data ostatniej aktualizacji: 19-01-2017 Holandia ma specjalny system podatkowy dla tymczasowo oddelegowanych pracowników (emigrantów). Celem tego specjalnego reżimu - znanego jako rozporządzenie 30 - jest przyciągnięcie pracowników, którzy są rekrutowani z zagranicy i którzy mają specjalne umiejętności lub wiedzę, których nie ma na holenderskim rynku pracy lub jest ich niewiele. Kiedy stosuje się 30 przepisów, pracownik ma prawo do zwrotu podatku w wysokości 30 funtów (z pewnymi korektami technicznymi). Zasadniczo pracownik nie ma już prawa do wyodrębnienia ogólnego bezcłowego zwrotu kosztów w związku z przeniesieniem do Niderlandów. W Holandii dochód z tytułu zatrudnienia podlega opodatkowaniu według progresywnych stawek. Ponieważ najwyższa stawka wynosi 52, holenderski rząd oferuje zachętę do przyciągnięcia zagranicznych ekspertów do Holandii poprzez stworzenie korzystnego systemu podatkowego dla pracowników. W ramach tego systemu ndash 30 orzeczenia ndash pracownik będzie opodatkowany tylko 70 jego dochodów z pracy, co powoduje znaczne obniżenie efektywnej stawki podatku górnego z powodu 36,4 (70 52). Pracodawca i pracownik muszą uwzględnić prawo pracownika do zwolnienia podatkowego 30 w umowie o pracę lub liście cesji pracownika. Wniosek musi być złożony wspólnie przez pracownika i pracodawcę. Od 1 stycznia 2017 r. System 30 regulacji został zmieniony w niektórych punktach. Opisaliśmy te zmiany w oddzielnym newsie. ale główne zmiany zostały również przedstawione poniżej. Poniżej znajdziesz więcej informacji na następujące tematy: Główne cechy 30-go orzeczenia Główne cechy 30 orzeczenia są: Pracodawca może zapłacić bez podatku zasiłek dla kosztów zewnętrznych, o ile nie przekracza 30 z całości pracownicy stały i zmienny dochód z pracy oraz dodatki wyrównawcze za koszty ekspatrikie jako takie Pracodawca może wypłacać pracownikowi bezzwrotny zwrot opłat szkolnych związanych z kształceniem pracowników dzieci w szkole międzynarodowej. W przypadku gdy pracownik zamieszkuje w Holandii, pracownik może zdecydować się na częściową stawkę podatkową nierezydenta Holandii. Zasiłek 30 darmowych kosztów Holenderski system podatkowy dla osób pracujących jest dość sztywny, jeśli chodzi o odliczanie kosztów. Ogólna zasada mówi, że koszty zatrudnienia nie stanowią pozycji podlegającej odliczeniu podatkowemu dla pracownika. Pracodawca może jednak zrekompensować pracownikowi zwolnienie niektórych wydatków z podatku w ramach pewnych ograniczeń. Dobrym przykładem jest zasiłek na dojazdy, który ma pokryć koszty (codzienne) podróży z domu do biura, ale także zasiłek na podróż i pobyt, który ma pokryć wydatki pracownika poniesione podczas podróży służbowej. Ustawa przewiduje również możliwość skorzystania z kosztów ogólnych, ale tylko w takim zakresie, w jakim pracodawca może udowodnić, że pracownik rzeczywiście ponosi koszty do wysokości kwoty świadczenia. Zwłaszcza w przypadku dużych pracodawców powszechne jest zawarcie z holenderskim urzędem skarbowym orzeczenia wyprzedzającego w sprawie kwot kosztów ogólnych. W przypadku pracowników tymczasowo przydzielonych do Holandii lub czasowo wyznaczonych przez holenderskiego pracodawcę za granicą, zastosowanie ma specjalna zasada dotycząca zwrotu kosztów: pracodawca może wypłacić pracownikowi 30% wynagrodzenia brutto jako dodatek wolnej od podatku . W przypadku pracowników przychodzących ten system jest nazywany rozporządzeniem 30. Istotną cechą tego reżimu jest to, że pracodawca nie ma obowiązku uzasadnienia kwoty rzeczywiście poniesionych przez pracownika kosztów. Zasadniczo zwolnienie od podatku 30 pozbawia pracownika prawa do bezpłatnego dodatku kosztów ogólnych, ale pracownik może nadal być uprawniony do otrzymywania innych zwolnień podatkowych, takich jak zasiłek dla osób dojeżdżających do pracy lub wolne od podatku koszty podróży i pobytu podróż służbowa. Rzeczywisty koszt uczestnictwa w międzynarodowej szkole podstawowej lub średniej, refundowany przez pracodawcę, nie kwalifikuje się jako podlegający opodatkowaniu dochód z tytułu zatrudnienia, pod warunkiem, że koszty są ograniczone do czesnego i ewentualnego transportu zorganizowanego przez szkołę. Szkoła holenderska ze strumieniem międzynarodowym może również kwalifikować się jako szkoła międzynarodowa, na wypadek gdyby szkoła była zasadniczo dostępna tylko dla dzieci pracowników pracujących poza krajem ojczystym. Opłaty szkolne opłacane przez samych pracowników nie podlegają odliczeniu od podatku. Opcja fikcyjnego statusu nierezydenta Osoba zamieszkująca w Holandii przez dłuższy okres będzie zazwyczaj kwalifikowana jako holenderska rezydent podatkowy i jako taka będzie podlegać holenderskiemu opodatkowaniu od swoich ogólnoświatowych dochodów. Jednakże podatnik będący rezydentem Niderlandów, który uzyskał wyrok w sprawie 30, może zdecydować się na traktowanie go jako płatnika podatku z siedzibą w Niderlandach niebędącego rezydentem. Termin "częściowy" oznacza, że ​​pracownik jest traktowany jako podatnik niebędący rezydentem w polu 2 (dochód z dużego udziału kapitałowego) i w polu 3 (dochód z oszczędności i inwestycji), ale nadal jako rezydent podatnik w polu 1 (dochód z zatrudnienia ) dochód. W rezultacie pracownik kwalifikuje się do wszystkich ogólnych i osobistych dodatków oraz do ulg podatkowych w związku z polem 1, ale nie będzie podlegał opodatkowaniu w przypadku dochodu w polu 2 i w polu 3 (z wyjątkiem znacznych udziałów w spółce Dutch resident BV i nieruchomości położonej w Holandii), takich jak dochody z inwestycji (rachunki bankowe, udziały itp.). Fikcyjny status nierezydenta nie ma zastosowania do dochodu z tytułu zatrudnienia, tj. Pracownik będzie w istocie opodatkowany za (światowy) dochód z pracy. Obowiązuje specjalna zasada dla obywateli USA. Jeśli fikcyjny status nierezydenta ma zastosowanie do niektórych osobistych ulg podatkowych, ulg i ulg podatkowych nie można dochodzić w Niderlandach. Na przykład holenderski rezydent, który zdecydował się na leczenie jako nierezydent, nie może żądać zwrotu podatku u źródła lub uiścić podatku potrącanego u źródła z niderlandzkim podatkiem dochodowym (ulga podatkowa). Pracodawca i przybywający ekspatrianci powinni złożyć wspólny wniosek o zastosowanie 30 interpretacji podatkowych do właściwego inspektoratu podatkowego. Zaleca się złożenie wniosku o wydanie 30 decyzji podatkowych w ciągu czterech miesięcy po rozpoczęciu pracy przez pracownika w Holandii, ponieważ dopiero wtedy 30 decyzja ma moc wsteczną. W przypadku złożenia w terminie późniejszym, 30 decyzji (w przypadku przyznania) będzie obowiązywać przez pierwszy miesiąc po miesiącu, w którym wniosek został złożony. Warunki, jakie należy spełnić, aby uzyskać 30 lat orzeczenia Zasadniczo 30 orzeczenia jest dostępne dla pracowników zatrudnionych w Holandii lub zatrudnionych z zagranicy do pracy w Niderlandach. Za granicą oznacza, że ​​tylko pracownicy mieszkający poza obszarem przygranicznym w odległości 150 km od granicy holenderskiej, przez co najmniej 23 części okresu 24 miesięcy przed rozpoczęciem pracy w Holandii, mogą uzyskać 30 orzeczenia. Głównym wymogiem kwalifikacji jest to, że pracownik musi dysponować specjalistycznymi umiejętnościami, wiedzą i doświadczeniem, które nie są łatwo dostępne na holenderskim rynku pracy (specyficzny test kompetencji). Zasadniczo wymagany jest stosunek pracy, chociaż 30 interpretacji podatkowych może mieć również zastosowanie do pracowników, którzy mają tzw. Fikcyjne zatrudnienie, jak na przykład członkostwo w Radzie Dyrektorów lub w Radzie Nadzorczej holenderskiej korporacji. Holenderski status rezydenta nie jest obowiązkowy: orzeczenie 30 można złożyć w przypadku pracownika, który nie mieszka w Holandii, ale podlega holenderskiemu podatkowi od wynagrodzenia. Osoba może uzyskać orzeczenie tylko 30 w sytuacji zatrudnienia. W istocie nie jest możliwe uzyskanie orzeczenia 30 jako osoby samozatrudnionej. Rozwiązaniem tego może być sytuacja, w której osoba prowadząca działalność na własny rachunek założy firmę holenderską (np. Holenderską spółkę BV) lub zagraniczną spółkę, z którą stała się pracownikiem pracującym w Holandii. 30 interpretacji podatkowych może w istocie dotyczyć również niezależnych kontrahentów, którzy pracują poza własną holenderską lub zagraniczną spółką. Orzeczenie 30 musi zostać rozpatrzone przez holenderską administrację płac, w tym holenderskie potrącenie podatku u źródła. W tym celu wymagany jest holenderski urzędnik odprowadzający podatek od wynagrodzeń, który zazwyczaj jest holenderskim pracodawcą lub zagranicznym pracodawcą zatrudniającym pracowników w Holandii. Jeżeli zagraniczny pracownik jest zatrudniony w Niderlandach, aby pracować dla zagranicznego pracodawcy, który nie ma wystarczającej ilości substancji w Niderlandach, aby kwalifikować się jako stały zakład (dla celów podatkowych), wówczas zagraniczny pracodawca powinien zostać wyznaczony jako płatnik podatku od wynagrodzeń na podstawie art. dobrowolne. Często ma to miejsce w przypadku tak zwanych przedstawicielstw. Uznaje się, że zagraniczne agencje zatrudnienia mają stały oddział w Niderlandach, a zatem są one praktycznie zawsze zobowiązane do potrącania podatków od wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne od dochodu pracowników przypisanych do Niderlandów. Najważniejszym warunkiem, aby zakwalifikować się do 30 interpretacji podatkowych jest to, że pracownik powinien posiadać określone umiejętności, wiedzę i (co najmniej dwa i pół roku) doświadczenie zawodowe, które nie jest dostępne lub rzadkie na holenderskim rynku pracy, co skłoniło pracodawcę do podjęcia decyzji rekrutować pracownika z zagranicy. Istotne w tym względzie są charakter i poziom wykształcenia, doświadczenie zawodowe i pochodzenie historyczne w grupie (w przypadku przydziału grupowego). Również wysokość wynagrodzenia jest ważna jak wyższe wynagrodzenie, tym bardziej przekonujące będą specjalne umiejętności i wiedza pracownika. Od 1 stycznia 2017 r. Obowiązuje minimalny wymóg płacowy (patrz poniżej). Aby określić, czy pracownik spełnia określone testy ekspertyzy, kluczowe znaczenie mają wykształcenie i doświadczenie pracownika, a także charakter funkcji. Najlepsi dyrektorzy i pracownicy średniego i najwyższego szczebla zarządzania zatrudnieni w organizacji przez co najmniej 2,5 roku, którzy tymczasowo zostali przydzieleni do Niderlandów w ramach rotacji pracy, zazwyczaj spełniają warunek posiadania określonej specjalistycznej wiedzy. Aby to uzasadnić, życiorys i ewentualnie zezwolenie na pracę (jeśli jest wymagane) należy złożyć w holenderskim urzędzie podatkowym. W praktyce wymóg, że pracownik musi posiadać specjalistyczną wiedzę, która jest rzadko dostępna na holenderskim rynku pracy, nie był trudny do spełnienia. Ponieważ zbyt łatwe jest poddanie się testowi specjalistycznemu, a nowe zasady obowiązują od 1 stycznia 2017 r., Wprowadzono minimalny poziom wynagrodzenia podlegającego opodatkowaniu. Minimalny poziom wynagrodzenia do celów orzeczenia 30 jest kwotą wyłączającą 30 zwolnionych od podatku ulg. Należy wprowadzić rozróżnienie w zakresie minimalnego poziomu wynagrodzenia dla różnych rodzajów pracowników. Istnieje ogólny minimalny poziom podlegający opodatkowaniu wynoszący 37,00 EUR (w przypadku, gdy zamiast pełnego niższego odsetka zostanie wypłacone pełne 30 kieszonkowych, co oznacza wynagrodzenie brutto w wysokości 52 857 EUR). Ponadto, w przypadku kapitanów (Msc) młodszych niż 30 lat, obowiązuje niższy minimalny poziom opodatkowania wynoszący 28 125 EUR (w przypadku pełnego 30 dodatku zamiast niższego odsetka, co oznacza wynagrodzenie brutto w wysokości 40 178 EUR). Wreszcie naukowcy i badacze edukacyjnych i dotowanych organizacji badawczych są zwolnieni z wymogu minimalnego wynagrodzenia. Jeśli pracownik spełnia wymagany poziom wynagrodzenia w swojej stosownej sytuacji, kwalifikuje się do posiadania specjalistycznej wiedzy. Należy pamiętać, że nadal wymaga się, aby jego specyficzna wiedza specjalistyczna nie była lub była mało dostępna na holenderskim rynku pracy i że oczekuje się, że organy podatkowe będą ściśle monitorować tę sytuację w odniesieniu do konkretnych grup pracowników. Ponieważ podlegająca opodatkowaniu pensja będzie decydująca dla kwalifikacji posiadania specjalistycznej wiedzy, będzie to obejmować nie tylko stałe stałe wynagrodzenie, ale także inne pozycje, takie jak zmienne wynagrodzenie (np. Premie, opcje na akcje), rzeczowe świadczenia podlegające opodatkowaniu (np. Samochód służbowy mieszkania) i ulgi podatkowe (np. składki emerytalne, składki na opiekę zdrowotną opłacane przez pracodawcę). W przypadku, gdy pracownik nie spełnia minimalnego poziomu wynagrodzenia, może istnieć możliwość planowania podatkowego w celu przyznania niższego procentu zwolnienia od podatku na mocy 30 decyzji (mniej niż 30) w celu spełnienia minimalnego poziomu wynagrodzenia podlegającego opodatkowaniu. W odniesieniu do konkretnej sytuacji, że pracownicy nie są w pełni opodatkowani w Holandii z tytułu swoich dochodów z pracy, na przykład przy podziale wynagrodzenia, całkowity dochód z pracy na całym świecie będzie brany pod uwagę przy ustalaniu minimalnego wymogu płacowego. Ponadto nie jest jeszcze jasne, jak radzić sobie z pracownikami, którzy pracują w niepełnym wymiarze godzin w Holandii, nie spełniając nowych wymogów dotyczących poziomu wynagrodzenia. Konieczne będzie opublikowanie dalszych przepisów dotyczących pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin. Okres ważności Pierwotnie 30 decyzji zostało wydane na maksymalny okres 120 miesięcy. Zatrudnienie w Holandii rozpoczęte po 31 grudnia 2017 r. Oznacza, że ​​maksymalny okres przyznawania dotacji na 30 lat będzie ograniczony do 8 lat (96 miesięcy). Okresy poprzedniego pobytu lub zatrudnienia u pracodawcy w Holandii są odliczane od tego maksymalnego okresu przyznawania dotacji. Od 1 stycznia 2017 r. Zniesiono test okresowy (po pierwszych 5 latach w celu sprawdzenia, czy orzeczenie 30 może być kontynuowane w pozostałym okresie dotacji). Od 2017 r. Wymagania dotyczące 30 decyzji muszą być spełniane w sposób ciągły. W przypadku, w którymkolwiek momencie wymagania nie są spełnione, 30 orzeczeń kończy się w tym momencie. Wreszcie, zgodnie z nowymi przepisami, orzeczenie 30 nie może być już stosowane, gdy zatrudnienie w Niderlandach ustało. W ten sposób holenderskie organy podatkowe chcą uniknąć zastosowania 30 decyzji w sprawie dochodów z pracy, która staje się opodatkowana w Niderlandach po opuszczeniu Holandii przez pracownika (np. Wypłat premii lub opcji na akcje, nawet jeśli stały się one bezwarunkowe podczas holenderskiego zatrudnienia ). Pamiętaj, że to stanowisko może zostać zakwestionowane z powodu toczącego się postępowania sądowego w Holandii. Dowód ten można również przedstawić dobrowolnie na tym etapie, aby uzyskać pewność co do kontynuacji przez cały okres przyznawania dotacji. Odliczenie za okres wcześniejszego pobytu w Holandii Od 2017 r. Wszystkie okresy poprzedniego pobytu i pracy w Holandii, które zakończyły się na 25 lat przed rozpoczęciem holenderskiego zatrudnienia, są odliczane od maksymalnego okresu dotacji w wysokości 96 miesięcy. Wykluczy to prawie wszystkich holenderskich pracowników krajowych, którzy wrócą do pracy w Holandii. Co więcej, może to również mieć większy wpływ na pracowników niebędących Holendrem, którzy wcześniej byli w Holandii, ponieważ stosunkowo krótki okres 10 lub 15 lat wstecz został teraz zwiększony do 25 lat. Ponadto zasady dotyczące obniżenia również uległy nieznacznej zmianie w przypadku skrócenia okresu przyznawania dotacji. Tylko w przypadku przekroczenia pewnych progów w ciągu ostatnich 25 lat doprowadzi to do skrócenia okresu dotacji. Progi te obejmują maksymalnie 20 dni roboczych w Holandii w roku kalendarzowym lub maksymalnie 6 tygodni w roku kalendarzowym pobytu w Holandii z powodów osobistych lub maksymalny jednorazowy pobyt wynoszący 3 miesiące w Holandii z powodów osobistych. Jeżeli którykolwiek z tych progów zostanie przekroczony, wszystkie okresy poprzedniego pobytu i pracy w Holandii są odliczane od maksymalnego okresu dotacji w wysokości 96 miesięcy (każdy okres skrócenia zaokrąglany jest w miesiącach). Dyrektorzy i członkowie rad nadzorczych spółek holenderskich, którzy chcą uzyskać 30 orzeczenia, również napotykają dodatkowe nowe zasady dotyczące 30 orzeczenia. Wcześniejsze okresy zatrudnienia i korzystania z 30 orzeczenia, choć nie są w Holandii psychicznie obecne, są brane pod uwagę jako okresy pracy i jako takie doprowadzą do skrócenia okresu przyznawania 30 orzeczenia. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, w której ograniczenia na przyszły 30-letni okres przyznawania dotacji dla członków zarządu i rady nadzorczej będą ograniczone do jedynie psychicznych dni pracy w Holandii w przeszłości. Pracownicy objęci 30 wyrokiem, którzy rozpoczynają praktykę w Holandii, podlegają opodatkowaniu od swoich ogólnoświatowych dochodów z zatrudnienia. W rezultacie, w przypadku na mocy umowy podatkowej zawartej między Niderlandami a innym krajem, część dochodu z tytułu zatrudnienia podlega opodatkowaniu w tym drugim kraju, można wystąpić o ulgę podatkową. Pracownicy objęci 30 wyrokiem, którzy nie rozpoczynają pobytu w Holandii, podlegają tylko holenderskiemu podatkowi od dochodu z pracy, który dotyczy działań faktycznie wykonywanych w Niderlandach (tylko holenderskie dni robocze). Zasadniczo nie dotyczy to podatników niebędących rezydentami Niderlandów, którzy są dyrektorami nadzorczymi spółek holenderskich. Należy pamiętać, że orzeczenie 30 może mieć wpływ na wysokość (holenderskich) uprawnień emerytalnych, które mogą być gromadzone bez podatku podczas pracy w Holandii. Kiedy spełnione są określone warunki, pracownik zagraniczny może, podczas swojego zatrudnienia w Holandii, przekazywać darowizny na zagraniczny program emerytalny, który zapewnia pracownikowi (i pozostałym członkom rodziny) dochód po przejściu na emeryturę. Istnieją różne warunki, które należy spełnić, ale zagraniczny program emerytalny musi być w każdym przypadku wykonywany przez uprawnioną firmę ubezpieczeniową nadzorowaną przez specjalną upoważnioną instytucję danego obcego kraju. Ogólny system mający zastosowanie do emerytur stanowi, że składki płacone podczas zatrudnienia nie są uznawane za podlegające opodatkowaniu (jeżeli opłacane przez pracodawcę) lub w ramach niektórych parametrów podlegają odliczeniu od podatku (jeśli są płacone przez pracownika), podczas gdy późniejsza emerytura podlega opodatkowaniu jako odroczona. dochód z pracy. Faktem jest, że większość umów podatkowych przyznaje prawo do emerytury podatkowej do państwa pochodzenia (byłego) pracownika: kraju, w którym pracownik mieszka w chwili wypłacania emerytury. Oznacza to, że emigranci mogą uzyskać znaczną korzyść ze składki na ubezpieczenie emerytalne w czasie ich pobytu w Holandii: składki nie podlegają odliczeniu od podatku, a odroczony dochód (płatności emerytalne) może nie podlegać opodatkowaniu w Niderlandach na mocy obowiązującego prawa. umowy podatkowe. Orzeczenie 30 może mieć wpływ na wysokość holenderskich składek na ubezpieczenie społeczne (jeśli dotyczy) oraz na uprawnienia do zabezpieczenia społecznego poszczególnych pracowników. Po przeniesieniu do Holandii pracownik będzie w istocie podlegał holenderskim ubezpieczeniom społecznym. Jednak pracownicy wywodzący się z innych państw członkowskich UE lub krajów, z którymi Holandia zawarła umowę o ubezpieczeniach społecznych, mogą mieć możliwość zwolnienia z holenderskich ubezpieczeń społecznych, ponieważ pozostają ubezpieczeni w swoim kraju ojczystym. To zwolnienie zazwyczaj będzie wymagało podania. Rozpoczęcie i utrzymanie holenderskiej listy płac Utrzymanie holenderskiej listy płac jest warunkiem zastosowania 30 przepisów dla jednego lub więcej pracowników. Pracodawca musi działać jako agent wstrzymujący, co oznacza, że ​​musi zarejestrować się w holenderskich organach podatkowych. Jako pracodawca pobierający podatek, pracodawca ma obowiązek potrącania podatków od wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne od wypłat wynagrodzeń pracowników i odprowadzania ich do holenderskiego urzędu skarbowego. Pierwszym krokiem w tym procesie jest zarejestrowanie pracodawcy i pracownika. Następnie pracodawca ma prawny obowiązek dostarczenia pracownikowi miesięcznych wypłat wynagrodzenia, które określają między innymi: dane osobowe pracownika, takie jak imię i nazwisko, adres i numer rejestracji podatkowej, dane dotyczące zatrudnienia (godziny przepracowane itp.) , wysokość wynagrodzenia brutto, kwoty dodane do wynagrodzenia brutto, takie jak podlegające opodatkowaniu dodatki, świadczenia rzeczowe za samochód służbowy lub obiady w urzędzie itp. kwoty zatrzymane przez pracodawcę, na przykład podatek od wynagrodzenia i obowiązkowe ubezpieczenie zdrowotne składki na ubezpieczenie. Formularze płacowe są zwykle automatycznie generowane przez dostawcę płac. Formularze płacowe stanowią podstawę do ustalenia wysokości podatku od wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne, które pracodawca musi zapłacić holenderskiemu urzędowi skarbowemu. W większości przypadków pracodawca ma prawny obowiązek złożenia zeznania podatkowego i dokonania odpowiednich płatności w terminie jednego miesiąca od zakończenia każdego kwartału. Warunki składania zgłoszeń są dość surowe: wszelkie późne złożenie zeznania o wynagrodzeniu lub opóźniona płatność należnych kwot będzie mniej więcej automatycznie skutkować nałożeniem kar. Składanie holenderskiego zeznania podatkowego Z dniem przyjazdu do Holandii pracownik musi złożyć holenderski zeznanie podatkowe. W pierwszym i ostatnim roku jest to specjalny zwrot podatku, w którym rozpatrywane są niektóre elementy imigracji lub emigracji. Pozwolenie na pracę i zezwolenie na pobyt Z wyjątkiem obywateli innych państw Unii Europejskiej i obywateli z krajów uczestniczących w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG), każdy zagraniczny pracownik oddelegowany do Niderlandów musi mieć pozwolenie na pracę i zezwolenie na pobyt. W przypadku pracowników spoza nowych krajów członkowskich UE mogą obowiązywać specjalne zasady. Jeżeli chodzi o oddelegowanie pracownika z kraju spoza UE lub spoza EOG, pierwszym krokiem jest uzyskanie zezwolenia na pobyt czasowy. Po uzyskaniu tego, zagraniczny pracownik może wjechać do Holandii i złożyć wniosek o zezwolenie na pobyt i zezwolenie na pracę. W chwili złożenia wniosku należy zgłosić odpowiedni urząd pracy, aby ubiegać się o zezwolenie na pracę. Uzyskanie pozwolenia na pracę może być dość obszerną i długotrwałą procedurą. W przypadku międzynarodowych zleceń w ramach międzynarodowej grupy przedsiębiorstw dostępna jest jednak procedura przyspieszona. Kiedy pracownik ma kluczowe stanowisko kierownicze lub jest wysoce wyspecjalizowany (na przykład ICT) i spełnione są określone kryteria dochodowe zarówno dla grupy międzynarodowej, jak i dla pracownika, ogólnie szansa uzyskania pozwolenia na pracę jest dość duża. Oferujemy pełne pakiety zgodności dla pracodawców i pracowników. Zasadniczo pakiety te są oferowane po stałych cenach, chyba że pracownik pracodawcy wymaga szerokiej porady. Doradzamy pracodawcom i pracownikom w sprawach podatkowych związanych z oddelegowaniem na co dzień i zajmujemy się kwestiami związanymi z przestrzeganiem przepisów. Możemy wykonać między innymi następujące czynności: Rejestracja podatkowa pracodawców i pracowników Usługi płacowe Składanie wniosku o wydanie 30 rozporządzenia Rozstrzyganie z wymaganymi dostosowaniami w umowie o pracę Procedura składania wniosków o pracę i zezwolenia rezydentów Radzenie sobie z formalnościami rejestracyjnymi Radzenie sobie z zagranicznymi sprawami dotyczącymi zgodności podatkowej, takimi jak: jako składanie rocznego zeznania podatkowego, sprawdzanie itp. Poświęcamy czas dla CiebieHolandia - Zastosowanie 30 orzeczenia w sprawie dochodów uzyskanych po wyjeździe z Niderlandów Holenderski Sąd Apelacyjny (Hofs Hertogenbosch) wydał decyzję w sprawie stosowania 30 - orzeczenie o dochodach uzyskanych po odejściu pracownika z Holandii. Przychody te dotyczą zasadniczo premii lub korzyści z (warunkowych) akcji i opcji na akcje, które (częściowo) dotyczą usług holenderskich. Istniała kwestia, czy 30 wyroków można zastosować do tych świadczeń. Przeglądaj ostatnie wydania Global Watch

Comments

Popular posts from this blog

Europejski system handlu uprawnieniami do emisji

Forex akademisi

Kalkulator rabatów na rynku forex